BeLEARN-Projekte

BeLEARN Projekte: Hier finden Sie Projekte, die von den Gründerhochschulen im Rahmen von BeLEARN umgesetzt werden.

 

Die Projekte werden publiziert in der Sprache, in der sie eingereicht werden.

Bild für Webseite Nachfolgeprojekt Learning Companion
An Intervention with the Learning Companion

With the Learning Companion, we aim to help future students acquire efficient study habits and metacognitive skills which are important for lifelong learning.

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Virtuelle Akademie

Virtuelle Akademie – Die Lehre von morgen gestalten

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Graduate School «Digitalisierung und Bildung»

Aufbau einer interdisziplinären Graduate School zur Ausbildung von Doktorierenden im Themenbereich «Digitalisierung und Bildung»

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Bildung und digitale Technologien

Wir entwickeln Anwendungen der Virtuellen Realität sowie der künstlichen Intelligenz und erforschen, inwiefern sie das Lernen transversaler Kompetenzen unterstützen können.

Arbeiten am Computer
AutoGrade4Gym

Ein Tool zur automatischen Korrektur von Python Programmen im gymnasialen Unterricht.

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Immersiver Teaching Simulator

Die Virtuelle Realität kann als Simulator dienen, in dem angehende pädagogische Fachpersonen den Umgang mit störendem Verhalten üben können.

Person mit VR Brille in einer Lagerhalle
Exploring Immersive Learning: Logistician Training

SFUVET collaborates with VET stakeholders to develop immersive training, generate insights for future research, and contribute to the digitization of education.

Virtual-reality-in-construction-VET
Virtual Reality in Construction VET: Impact on Creativity and Motivation

SFUVET collaborates with VET stakeholders to develop immersive training, generate insights for future research, and contribute to the digitization of education.

indirect simulation
Stress-related Psycho-physiological Activation in Emergency Simulations Using a 360° Video

Does looking at an immersive 360° video of a high-emotional simulation elicit a comparable psycho-physiological activation as when directly performing the simulation?

Koch mit einer Pfanne in der Hand
Exploring Immersive Learning: 360° Videos in Culinary Education

SFUVET collaborates with VET stakeholders to develop immersive training, generate insights for future research, and contribute to the digitization of education.

ABU
Exploring Immersive Learning: 360° Pictures for General Education Classes (ABU)

SFUVET collaborates with VET stakeholders to develop immersive training, generate insights for future research, and contribute to the digitization of education.

connection
Effect on Learning of Emotions Experienced by Computer Science Students During Team Projects

How is learning in computer science team projects affected by social emotions experienced by team members?

Deutsch (Schweiz)