BeLEARN Projets

Dans notre galerie, vous trouverez des projets de recherche et des projets pratiques réalisés dans le cadre de BeLEARN, ainsi que des projets financés par Booster BeLEARN.

 

Les projets sont toujours décrits dans la langue utilisée par les chercheur·euse·s à l’heure de leur soumission.

Imagination-to-Image

Wie kann KI bei der Sichtbarmachung von Imaginationen sinnvoll eingesetzt werden? Antworten auf diese Frage wollen wir in diesem Projekt finden.

Digitalisierung im Gesundheitswesen

In der Pflegeausbildung wird ein VR-Tool zum Erlernen digitaler Kompetenzen getestet und die dafür in Spitälern gemachten Beobachtungen weiter analysiert.

KI-Kompetenzen für die Hochschullehre

Ein effektiver Einsatz von generativer KI in der Bildung benötigt Schlüsselfähigkeiten: In diesem Projekt erarbeiten wir die benötigten Kompetenzen.

AI-Driven Engine for Context-Aware Digital Competences Assessment

Revolutionizing training: Our AI project uses LLMs to add context to Situational Judgment Tests, enhancing digital competency assessments for the workforce

Projekt SAFI

SAFI visualisiert soziale Beziehungen, Wohlbefinden und das Klima in Schulklassen und unterstützt so Lehrpersonen bei der Förderung sozialer Prozesse.

DigCompINC

Entwicklung eines inklusiven digitalen Kompetenzframeworks zur Förderung der digitalen Teilhabe und Chancengleichheit für Menschen mit Behinderung.

Befragung zur Nutzung von Lehr- und Lernvideos durch Dozierende
Leveraging Deep Generative Models to Enhance Creativity in Vocational Training

We buid on our prior work to investigate the impacts of deep generative modeling tools on the creative practices of fashion design apprentices.

Be(e)Chat

Be(e)Chat: Lokales KI-Modell für sichere, datenschutzkonforme Bildungsanwendungen im Kanton Bern

Exploring the Effects of Conversational Agents on Learners’ Reflective Writing

This project explore the impact of conversational reflection with the help of an agent (i.e., chatbot) on business students’ reflection skills and learning

The Beauty and the Machine, joining aesthetics and robotics in education

Exploring the fusion of aesthetics & robotics, this project challenges stereotypes to enhance motivation and transversal skills in education.

ResponSE

ResponSE is about engaging students in co-creation activities to turn innovation ideas for a sustainable future into open educational resources